Friday, December 16, 2011

I rest my case

persoalan timbul : mampukah aku bertahan sehingga mencapai matlamat sebenar?

terdetik dekat hati untuk bercerita SEDIKIT tentang perancangan sekarang..semuanya bermula dengan kisah kawan batch i yang nak mendirikan rumah tangga dengan seorang lelaki yang bagi aku sangat hebat..mashaAllah..
dari situ i rasa tah la macam mana nak describe, tapi i felt something la about it..jauhnya aku dengan wan nabilah tu kan, jauh dari segi iman di dada..hmmm senang lenang sangat dengan hidup yang sekarang sampai hanyut tah ke mana, tengok kawan sendiri dah ada jati diri yang kukuh dah pun, dah bersedia ke arah tu dah pun sedangkan aku ni, banyak sangat kekurangan yang sebenarnya perlu segera perbaiki tapi x buat pun..

nak cerita panjang2 pun i rasa x perlu sebab masih jauh dan banyak lagi yang perlu dibuat..Ya Allah, permudahkan la segala urusan ku ini, sesungguhnya aku sangat terasa terpanggil untuk kembali terarah..timbulkan la rasa benci kepada kemungkaran..

yup, proses membina diri adalah satu proses yang TIDAK BEST..but i will try my best..dan apa yang i buat ni bukan untuk sesiapa, just kesedaran sendiri, sebab xde pun orang suruh i berubah or cakap apa2, just i feel it in my bone that this will be the beginning of the 'hijrah'..so i really hope people around me can give support to me, and semoga aku akan sabar dengan perli or apa2 la lepas ni yang akan datang..dugaan itu pahit sebab syurga itu manis =)

mungkin orang yang kenal siapa aku, akan fikir x mungkin akan kembali ke 'pangkuan' ku kan, but do you know that people can change, dear??oh well, u found the permata already right, so the glass like me don't deserve a chance..but it's ok, niat berubah kerana Allah, bukan kerana sesiapa..semoga kuat untuk terus istiqamah..











p/s : berjaya pun hide semua gambar di facebook,kecuali 1 gambar default..*slow2 la.InsyaAllah

No comments:

Post a Comment