Saturday, December 29, 2012

kakak's solemnization

SELAMAT PENGANTIN BARU KAKAK!!!

pada 24/12 yang lalu, kakak saya telah selamat diijabkabulkan dengan tunang nya pada ketika itu dan sekarang mereka telah selamat menjadi suami isteri. ehekk. memandangkan my sister still belajar so segala preparation my mom and family yang buatkan. untunglaaa kawen masa belajar, semua nak di support je kan..huhu xpela rezeki masing2 kan.

ok berbalik kepada akad nikah tadi, malam sebelum kejadian tu my family had a meeting antara 2 buah family, my mom's side n abah's. semuanya dibincangkan dalam meeting tu dari start hari akad nikah sampai la majlis reception, dan tujuan yang lain tu adalah untuk merapatkan silaturrahim antara family belah abah dan mama sebab ada yang x kenal sesama sendiri, biasa la tu kan.

pak tam yang pakai jubah warna hitam, adik abah i. paktam yang jadi mastermind untuk uruskan perjalanan majlis.

esoknya majlis start lepas asar tapi semua kena berkumpul di masjid pukul 4. that day i pakai baju yang last minute i beli haha naseb baik jumpe jugak. and murah, tu yang penting!

tema warna : grey.

the cousins :)


abang ipar :) ahakk jangan pelik la bila i x pernah bercakap lagi dengan abg faisal ni sebab segan. n now i pun da balik bangi.

menunggu. 

upacara pembatalan air sembahyang

*************************

reception diadakan pada 25/12. all the preparations were started from the early morning. kalau pagi tu rumah i macam hambar je suasana, tapi rumah nenek yang meriahnye, sebab breakfast semua makan kat sane dan lagi 1 rumah paktam. pengantin pun makan rumah paktam so rumah i, i jela yang kemas2 and buat apa2 yang patut.
rombongan pengantin sampai dalam pukul 12 lebih sebab kalau datang lambat kesian pulak romobongan yang dari kelantan ni macam nak rushing2 balik pulak kan. so sepanjang majlis tu alhamdulillah x de pape yang berlaku dan mama cakap, yang penting lauk cukup. and me, as tuan rumah x sempat pun makan rojak, bubur and kueteaw gorang. sob3 tapi xpe it was sooo fun to layan the guest, kenal orang tu orang ni. saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih la kepada semua yang terlibat menjayakan walimatul urus kakak saya, budi and a hanya Allah yang dapat membalasnya :)

ni malam 24. packing goody bag. terharu snagat my best friend pun datang tidur rumah untuk tolong2. thanx ala :) <3 p="p">


pelamin ala garden.


bilik pengantin

seragam. fyi, i yang pilih kain ni. antek annnn....hehe


gigirls with pengantin


rombongan pengantin lelaki diiringi serunai.

geng serunai ditempatkan di gazebo rumah. sepanjang majlis tu dorang main, i ingat bunyi benda ni x best tapi ok jela masa kenduri tu, maybe sebab lain2 kot lagu yang dimainkan


got silat some more :) yang x bestnya masa ni i tengah makan kat dalam so x dapat tengok pun


flower girl yang tertinggal baju. hehe


potong kek. sponsored by cupi n maksu yah

makan beradab


she's very pretty, ain't she??? 


goodies counter


kueteaw goreng stall. maaf anda perlu beratur ye :) sebelah stall ni ade teh tarik corner jugak. terbaik!!


sireh junjung kreatif 

hantaran






mama pun mekap tawww hehekk pengaruh i la ni


big happy family (mama's side)


chaos at first hehe

so that's it, sekitar majlis perkahwinan kakak. semoga hubungan yang dibina ini berkekalan hingga ke syurga. aminn :)

No comments:

Post a Comment