Saturday, June 11, 2011

rowing for SUKMA

bila tengok sukma tadi rasa lagi berkobar2 nak rowing dengan giat dan gigihnya..sumpah best (>.<)..dengar cheer and jeritan yang mengharapkan kemenangan dari pemain..peh..i don't know la kalau i yang lawan nanti,mesti kalau dah penat gile2 pun rasa termotivate nak habeskan kan..

rowing ni dia banyak perlukan tenaga..sebab it's all about power and endurance..penat macam mana pun,sakit macam mana pun kena jugak tarik pedal tu,non-stop okeh,daya tahan tu penting..so dari starting tu dah kena menten je power,jangan ingat last2 boleh burst macam lari pecut,tu bagi yang memang stamina tahap robot tuh boleh la..macam rowing ni last2 tu kalau nak burst pun x beza banyak mana la power tu,sebab actually kalau dah row 500m above pun kau dah peluh2 lencun yang penat x hengat dah taw x..bayangkan la kena menten je macam tu..

ok,tadi kitorang pergi tengok sukma dekat pullman..tawu??ala..kalau masuk putrajaya akan ada signboard pullman putrajaya lakeside mende tah..haa..situ la..nanti masum kat sini jugak..


nad : cinta terhalang la yan sebab kak amal tengah2..haha

ni masa acara man single 2km..

ni rower dari johor..dia ni dasat jugak la sebab jarak dengan yang 2nd jauh..and of course la johan kan..

habes 1 acara snap jap pic..hehe

dan lagi...errr..syok seniri la pulak..

pastu pergi jalan2 beli makanan sikit..sambil tengok diorang angkat boat and adjust position dalam air..sebab tempat ni dekat finishing dia,so boleh nampak la semua2 ni..hmm,lupa nak cakap,mula2 kite row dari tempat finishing ni sampai ke starting yang jaraknya 1km..pastu bila dah semua team ada,so baru dilepaskan dari starting tu,kira patah balik la,then race la sampai finishing tadi ni,sejauh 1km..kesimpulannya kau akan row 2km la..paham ke tak??hehe

finishing area..

team yang baru start nak pergi ke starting point yang jauh nun di sana..ni kategori men 8 ape tah..tapi boat 8orang la..

betul2 depan ni finishing line sebab ni tempat judges,pengkira masa and semua2 staff yang berkaitan..

kembali ke pangkal jalan untuk acara kemuncak..acara bot 8..

pasangan bahagia dan gebu-gebu..2dua orang kuat rowing..

yang bawah tu nama tan..tapi x nampak cina pun kan..dia ni kalau dah row,x ingat apa dah..senang cite,dia yang buat record,and dia jelah yang boleh pecahkan record dia..

yang kaler putih2 tu boat dari wilayah,yang lagi 1 dari terengganu,sengit gile nih..beza masa diorang 2 ke 3 saat je..hebak ah hebak..

ape pandang2???..ngee~

so esok jom ke kelab tasik putrajaya pulak ye..training training dan training..pastu hitam hitam dan hitam lah kulit ini..sebab training bukan dalam tank je,tapi outdoor jugak..:-|
tapi xpe,tadi dah beli sunblock..lalala~










p/s : oh thermodynamics..janganlah kau susah sangat ye masa test nanti..

No comments:

Post a Comment