Sunday, April 1, 2012

secubit garam sesudu gula

status mama harini :

Pepatah Mat Salleh:
" great minds discuss ideas, average minds discuss events,small minds discuss people"...now let's think.

ok mama, let's upgrade our mind..hmmm weekend ni best sebab i'm home..sampai kedah hari sabtu, ahad malam nak balik bangi..huuuu kan indah kalau bangi dan jitra ni sebelah2..nak balik pun rasa berat je..ni tah dari mana i dapat selsema dan demam pulak..tapi , siap jugak la 1 kek and 1 juadah tengahari balik kali ni walaupun singkat sangat masa dan x sihat..tudiaa macam gian nak perosah masak ja kan..haha yup, tu la i rasa sekarang, i want to prepare myself with ilmu2 rumahtangga sebanyak mungkin..tapi x la bermakna i ni dah nak kawen sangat2 dah, hanya untuk persediaan, kan lebih awal lebih bagus..

before balik kedah haritu i singgah jalan2 kat jalan tar, sebab i memang aim nak beli kain untuk diupah kat kedah, main reason : upah MURAH..so i dah ada sepasang baju raya untuk tahun ni..dan seperti biasa lah, setiap tahun i akan tetapkan sendiri warna tema..tahun ni warna ehem rahsia laaaa..hehe..

harap2 nanti bulan puasa i ada la rezeki lagi untuk beli baju raya kat jalan tar..geram taw x tengok kain2 dia, harga pun memang eeeee nak beli banyk2 je rasa..aha berkepuk la sangat kan duitnye..tapi kan, nasihat i kepada kawan2 yang nak shopping baju raya kat sana, especially wawa, haha aku rasa baik kau pegi time kau menses, so xdela letih sangat masa bulan puasa nanti, orang crowded gila, aku ingat time2 mcm ni xde sangat orang, sekali pehhh berlecah peluh jugak aku, panas sebab orang ramai sangat :-( so imagine la kalau bulan puasa nanti kan..

kepada cousin tersayang, syera, aku rasa mcm kena order kat hang la weyh tudung bawal crown tu, aku dah survey kat sini harga mahal2, memang x dapat ah rm25 macam kat kelantan sana nun..nanti aku komfemkan balik ye..kalau jadi, aku boleh trade in tudung biji2 semalam tu untuk tukar dengan hang..ok?aku beli yang baru la untuk hang..heee


tudung tersebut, in case hang dah lupa :-p

















p/s : benda wajib kena ada nanti dah kawen; non-sticky pan..nikmat je time masak

No comments:

Post a Comment